آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

بازی وسطی یا همان بازی وسط تنها یکی از بازی هاي‌ جذاب دورهمی می‌باشد کـه در زمان قدیم این بازی بسیار محبوب مشهور بوده اسـت در ادامه با آموزش بازی وسطی «وسط تنها» بـه همراه قوانین و نکات مهم سایت هاتم بت را دنبال کنید. 

 

راهنمای کامل بازی وسط تنا

می‌خواهیم دراین مقاله بررسی کنیم تاریخچه بازی وسطی از کجا می اید  برخی از محققین دراین زمینه مدعی هستند کـه این بازی نخستین دفعه در آفریقا بـه وجود آمده اسـت کـه شکل اولیه ان یک بازی خونین و جدی بوده کـه بـه جای توپ از سنگ و وسایل آسیب زا استفاده می‌کردند اسم این بازی بـه انگلیسی داژبال میباشد انچه کـه میتوان گفت قدمت این بازی در ایران بسیار زیاد اسـت و از بازی هاي‌ کهن ایران می‌باشد.

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

بازی وسط تنها یک بازی گروهی میباشد کـه تعداد شرکت کننده هاي‌ ان از چهار نفر بیشتر میباشد بازی فرح پخش کـه در ان فرد را بـه تحرک وا می دارد و از لحاظ فعالیت جسمانی بسیار عالی میباشد.

 

اموزش کامل بازی وسطی

و برای سلامت فعالیت مناسب می‌باشد دراین بازی دو گروه در مقابل یک دیگر قرار می گیرند کـه یک گروه در وسط قرار می گیرند و گروهی دیگر کـه باید سعی کنند بـه گروهی کـه در وسط قرار گرفته اند توپ را بزنند .

 

گروه وسط باید با تحرک و پیشبینی خود از مسیر حرکت توپ سعی کند کـه توپ با او برخورد نکند. نحوه انتخاب گروه وسط و گروه مهاجم توسط شیر یا خط تعیین می شود این بازی در فضا هاي‌ باز و آزاد انجام می شود کـه تعداد شرکت کننده ان می‌تواند نفرات زیادی باشد کـه همین امر باعث شده کـه لذت این بازی گروهی دو چندان باشد.

 

ترفند های برد در بازی وسطی

در بازی وسط تنها فرد باید سعی کند کـه توپ با او برخورد نکند ولی می‌تواند توپی را کـه بـه زمین برخورد نکرده رابا دست بگیرد کـه در اصطلاح بـه ان گل می‌گویند. تحرک دراین بازی اساس کار میباشد. گروه مهاجم هم باید سعی کند کـه با نحوه صحیح پرتاب توپ مانع از گل گرفتن تیم مقابل باشد و همچنین پرتاب طوری باشد کـه توپ بـه افراد وسط زمین برخورد کند.

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

این بازی بسیار مهیج و مفرح کـه فرد را بـه تحرک وا می دارد مناسب تمام سنین می‌باشد افرادی کـه دراین بازی شرکت می‌کنند از ۷ سال تا ۵۰ سال وگاهی بیشتر می باشند تعداد افراد شرکت کننده دراین بازی از ۴ نفر بـه بالا می‌باشد کـه محدودیتی در تعداد افراد شرکت کننده دراین بازی وجود ندارد‌.

 

هدف از بازی در وسطی

این بازی از لحاظ علم تربیت بدنی و ورزش یک بازی بسیار مناسب برای سیستم قلب و عروق میباشد تحرک و کالری سوزی دراین بازی بالا میباشد و این بازی از لحاظ علم ورزش بسیار مورد تایید می‌باشد از اهداف دیگر این بازی می‌توان بـه دقت در سرعت عمل، هوشیاری و همیاری، تقویت روحیه تعاون، انعطاف پذیری بدن، ایجاد هماهنگی بین اعضا و اعصاب و دقت در نشانه گیری اشاره کرد.

 

قوانین بازی وسطی

هر بازی قواعد و قوانین خاص خودرا دارد بازی وسط تنها هم نیز قوانین خودرا دارد دراین بازی فردی کـه در وسط قرار دارد باید سعی کند توپی کـه طی مسیر لااقل یک دفعه بـه زمین برخورد کرده با او برخورد نکند و اگر توپ بـه زمین برخورد نکرده بود.

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

میتواند توپ رو با دستان خود بگیرد و بـه اصطلاح گل بگیرد با هر یک گل می‌تواند یک نفر از اعضای گروه را کـه با برخورد توپ با بدنشان از بازی اخراج شده بودند را بـه بازی برگرداند.

 

 ودر نهایت زمانی کـه یک نفر فقط در وسط باقیمانده باشد اگر ده دفعه توپ پرتاپ شود و با فرد تماس پیدا نکند تمام گروه وسط دوباره بـه بازی وارد میشوند و دوباره وسط قرار می گیرند.

 

برای بازی وسطی چه چیزهایی نیاز است ؟‌

این بازی بـه وسایل زیادی احتیاج ندارد تنها با یک توپ میتوان این بازی گروهی را انجام داد فضای آزاد و محیط باز تنها لازمه این بازی گروهی مهیج می‌باشد بـه شـما توصیه می‌کنیم برای داشتن اوقات بسیار خوش حتی برای یکبار این بازی گروهی را انجام دهید و از این بازی لذت ببرید.

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

دراین بازی ابتدا دو نفر سرگروه انتخاب میشوند کـه هر کدام از این سرگروه ها اعضای گروه رو انتخاب میکنند و بعد از انتخاب اعضای گروه سرگروه ها با انجام شیر یا خط گروه وسط و گروه مهاجم را انتخاب می‌کنند.

 

دریک گونه دیگر از این بازی کـه بـه «وسطی دایره‌اي» موسوم اسـت با این تفاوت کـه زمین بازی بـه شکل دایره‌اسـت کـه بازیکنان وسطی در داخل ان و گروه کناری در روی محیط ان با فاصله‌هاي‌ مساوی قرار میگیرند.

آموزش بازی وسطی (وسط تنها) به همراه قوانین و نکات مهم

با شروع بازی مربی یا معلم ورزش با ساعت وقت گرفته و بازیکنان کناره نفرات گروه وسطی را نشانه می گیرند تا این کـه همه ی از زمین بازی اخراج شوند. در دور بعدی جای دو گروه عوض میشود و باز با شروع بازی مربی یا معلم ورزش با ساعت وقت میگیرد. برنده گروهی اسـت کـه در مدت زمان کوتاهی، بازیکنان گروه وسطی را زده و بازی را زودتر تمام کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید