بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

آندرس اینیستا یکی از بازیکنان محبوب تیم بارسلونا بود کـه درکنار مسی و ژاوی بسیار موفق بودو ما می خواهیم در مورد زندگی اندرس اینیستا صحبت کنیم در ادامه با بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی «+عکس٬همسر٬ثروت» سایت هاتم بت را دنبال کنید .

 

اندرس ایسنتا کیست ؟ «زندگینامه»

آندرس اینیستا یک فوتبالیست اسپانیایی اسـت کـه برای تیم ملی اسپانیا و باشگاه اسپانیایی “FC Barcelona” بازی می‌کند. او کاپیتان فعلی “FC Barcelona” اسـت. او درروستای کوچکی در استان آلباسته اسپانیا متولد شد و بـه این باشگاه پیوست.

 

آلباسته بالومپیه در کودکی، قبل از این کـه توسط عوامل بارسلونا کشف شود. “بارسلونا” وی را برای برنامه جوانان خود بـه دست آورد ودر سال 1999؛ اینیستا تیمش را رهبری کرد تا قهرمانی در “جام برتر نایک” را در جام حذفی بـه دست آورد.

 

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

او در بازی فینال میخکوب کننده گل پیروزی تیمش را در آخرین دقیقه بـه ثمر رساند و بـه عنوان “بازیکن مسابقات” انتخاب شد. درسال 2002 نخستین بازی خودرا در تیم اصلی “بارسلونا” انجام داد. بـه یک بازیکن ثابت تیم تبدیل شد.

 

از ان زمان بـه بعد، او بخشی جدایی ناپذیر از تیم باقیمانده اسـت. او تیمش را برای کسب دو سه گانه هدایت کرد و بیش از هر بازیکن اسپانیایی دیگر در تاریخ این بازی جام ها را بـه دست آورده اسـت. او همچنین در تیم ملی خود بـه عنوان بخشی از تیم هاي‌ رده هاي‌ سنی مختلف خدمت کرده اسـت.

 

او پس از نخستین بازی خود در تیم بزرگسالان، بخشی از تیم‌هاي‌ اسپانیایی بوده اسـت کـه قهرمان جام‌هاي‌ یورو ۲۰۰۸؛ جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ شده‌اند. او بـه درستی یکی از بهترین‌ها محسوب میشود. فوتبالیست هاي‌ این نسل و یکی از بهترین هافبک هاي‌ تاریخ.

 

دوران کودکی و علاقه به فوتبال آندرس اینیستا

آندرس اینیستا در 11 می 1984 در فوئنتآلبیلا، روستایی در اسپانیا، از خانواده خوزه آنتونیو و ماریا لوژان بـه دنیا آمد. پدرش تاجر معروفی در آلباسته بود. آندرس در بین آسایش بزرگ شد و عشق بـه فوتبال از زمان کودکی در اعماق وجودش ریشه دوانده بود.

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پپ گواردیولا بهترین سرمربی فوتبال در دنیا با اختلاف «+عکس و آثار افتخارات»

 

در سن 10 سالگی، پدرش وی را در آکادمی جوانان “Albacete” ثبت نام کرد، جایی کـه پسر کوچک با اجراهای خود شگفتی هایي را بـه نمایش گذاشت. دو سال بعد در حالی کـه دریک تورنمنت بازی میکرد برای نخستین بار مورد توجه باشگاه هاي‌ بزرگ اسپانیا قرار گرفت. ارتباط پدرش با مدیریت “اف سی بارسلونا” باعث شد آندرس برای محاکمه فرستاده شود، کـه در ان او موفق شد تحسین آن ها را جلب کند.

 

خجالتی بودن آندرس اینیستا

آندرس کودکی خجالتی بودو انتقال بـه بارسلونا برای او روند سهولت نبود. او ابتدا از والدینش خواست کـه اجازه ندهند او برود، اما پدرش وی را متقاعد کرد. آکادمی “لاماسیا” برای فوتبالیست هاي‌ جوان تحت برنامه جوانان “بارسلونا” کار میکرد و ارتباط آندرس با ان نشان دهنده ساخت واقعی فوق ستاره اي بود کـه او بعدا بـه ان تبدیل می شد.

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

آندرس زمانی کـه بـه آکادمی ملحق شد حتی یک نوجوان هم نبود و جوانترین بازیکن آکادمی بود کـه مدیریت سوالاتی را مطرح کرد. با این حال، مداخله پدرش هوا را پاک کرد و اندرس بـه زودی با انها تمرین کرد. او کم کم بـه بهترین بازیکن آکادمی تبدیل شد و کاپیتان تیم زیر 15 سال آن ها شد. او درسال 1999 تحت کاپیتانی تیمش را بـه قهرمانی “جام برتر نایک” رساند، جایی کـه او همچنین بـه عنوان “بازیکن مسابقات” انتخاب شد.

 

حضور به عنوان نوجوان آندرس اینیستا  در بارسا

در نهایت با پیوستن بـه تیم اصلی “بارسلونا”؛ آندرس نخستین بازی خودرا درسال 2004 انجام داد ودر نخستین فصل حضورش برای انها، تنها یک بازی را برای تیمش از دست داد. او دو بار گلزنی کرد و نقش بزرگی در “پیروزی بارسلونا در “لالیگا” ایفا کرد. بـه عنوان یک هافبک، نقش او کمتر در مورد گلزنی و بیشتر در مورد دفاع بود.

 

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

در فصل 2006–2007؛ آندرس با بازی هاي‌ درخشان خود ثابت کرد کـه برای هر پستی عالی اسـت. او در پیش فصل کاپیتان تیمش بودو بـه تیمش کمک کرد تا “جایزه ژان گمپر” را کسب کند. درسال 2008؛ در بین شایعات انتقال، او قرارداد دیگری با “بارسلونا” امضا کرد کـه بـه این معنی بود کـه تا سال 2014 دراین تیم خواهد بود.

 

در فصل 2008-2009؛ آندرس در اوج دوران حرفه‌اي خود بودو اغلب نه تنها از سوی تماشاگران خانگی خود در بارسلونا، بلکه از سوی رقبای خود نیز مورد تشویق قرار گرفت. او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۰۹ مقابل چلسی در آخرین دقیقه گل زد تا بازی بـه تساوی کشیده شود. این تیم بـه فینال رسید و منچستریونایتد را شکست داد و جام را بالای سر برد. پس از پایان مسابقات، وین رونی، مهاجم منچستریونایتد اظهار داشت کـه معتقد اسـت آندرس بهترین بازیکن جهان اسـت.

 

 

چرا آندرس اینیستا  بهترین بازیکن است؟

آندرس بعدا بـه عنوان ثابت ترین بازیکن لیگ شناخته شد ودر فهرست بهترین بازیکن سال فیفا درسال 2009 بـه جایگاه پنجم رسید. اگر چه او در بیشتر فصل مصدوم بود، اما هیچ بازی حساسی را از دست نداد. در فصل 2010-2011؛ او در رقابت برای کسب جایزه “توپ طلا” نایب قهرمان شد ودر سال 2012 بـه مقام سوم دست یافت.

 

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

 

در فصل 2011–2012؛ او در مسابقات حساس گلزنی کرد تا بـه بارسلونا در قهرمانی سوپرکوپا اسپانیا کمک کند. در لالیگا 2011؛ او بارسلونا را رهبری کرد کـه این باشگاه در 51 بازی رکورددار شکست ناپذیری بود. در لیگ قهرمانان 2012؛ او دریک چهارم نهایی و نیمه نهایی گلزنی کرد اما نتوانست تیمش را از حذف شدن در بازی نیمه نهایی مقابل چلسی نجات دهد.

 

قراردادهای آندرس اینیستا

ر سال 2013؛ او قرارداد دیگری بـه مدت پنج سال با بارسلونا امضا کرد ودر سال بعد کاپیتان شد. در فینال لیگ قهرمانان اروپا درسال 2015؛ او گل پیروزی را بـه ثمر رساند و بـه عنوان “مرد مسابقه” انتخاب شد. “بارسلونا” نخستین باشگاهی شد کـه توانسته سه گانه لیگ داخلی، “اروپا” را کسب کند. جام، و جام داخلی، دو بار.

 

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

آندرس یکی از هفت بازیکن “بارسلونا” بود کـه در تیم هاي‌ سه گانه حضور داشتند.”بارسلونا” کـه مایل بود وی را برای همیشه نگه دارد، قراردادی با آندرس امضا کرد کـه در ان اعلام شده بود کـه وی را تا پایان دوران حرفه اي خود حفظ می‌کند.

 

در سطح بین‌ المللی، آندرس از ابتدای قرن حاضر بخشی از تیم ملی اسپانیا بوده اسـت. درسال 2001؛ او بـه تیمش کمک کرد تا “قهرمانی زیر 16 سال اروپا” را کسب کند. او همچنین بـه تیم ملی خود کمک کرد تا “قهرمانی زیر 19 سال اروپا” را کسب کند. درسال 2003؛ او یکی از اعضای کلیدی تیمی بود کـه بـه فینال “قهرمانی جوانان جهانی فیفا” رسید اما در فینال حذف شد. او در پایان مسابقات در تیم ستاره هاي‌ فیفا قرار گرفت.

 

در کمال تعجب، از او برای هدایت تیم اسپانیا در جام جهانی 2006 فراخوانده شد و بعدا بـه نمایندگی از تیمش در یوفا یورو 2008؛ جایی کـه در “تیم تورنمنت” قرار گرفت، تیمش را از دست داد. جام کنفدراسیون فیفا 2009 بـه دلیل مصدومیت.

 

بررسی امتیازات آندرس اینیستا 

در فصل 10-2009 لالیگا، اگر چه بارسلونا پیروز شد، اما اینیستا بـه دلیل مصدومیت هاي‌ مکرر بـه طور عمده با مشکل مواجه شد.او همچنین تمرینات آمادگی جسمانی قبل از فصل را بـه دلیل پارگی ران از دست داد اما همان‌ گونه در ان فصل با بازی هاي‌ زیادی بـه عنوان یار تعویضی بازی کرد. بعدا یکی از دوستان و فوتبالیست هاي‌ او نیز فوت کرد کـه منجر بـه بی ثباتی روانی نیز شد. او بـه خوبی از آن ها ریکاوری کرد ودر جام جهانی 2010 با قدرت بازگشت، جایی کـه تیمش، اسپانیا عنوان قهرمانی را بـه دست آورد و هرگز پس از ان بـه عقب نگاه نکرد.

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

دوران حرفه باشگاهی

اینیستا پس از بازی برای آلباسته بالومپی در دوران جوانی خود، برای تمرینات بـه بارسلونا نقل مکان کرد و از ان زمان در آنجا ماندگار شد. او نخستین بازی خودرا برای آن ها درسال 2002 انجام داد ودر فصل 05-2004 بـه بخش جدایی ناپذیر انها تبدیل شد، جایی کـه او 37 بازی از 38 بازی لیگ را انجام داد کـه بیش از هر بازیکن دیگری بود. او در ان فصل دو گل زد و بارسلونا بعدا در ان فصل لالیگا قهرمان شد.

 

2009-10 لالیگا یکی از بهترین فصل هاي‌ دوران حرفه اي او بود کـه در ان قدردانی هاي‌ زیادی از منتقدان بـه دست آورد. عملکرد او در طول فصل مورد تحسین قرار گرفت و او هم در بارسلونا و هم در زمین خارج از خانه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت. قبل از فینال، الکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد، وی را بزرگ ترین تهدید بارسلونا توصیف کرد. همچنین وین رونی مهاجم یونایتد وی را بهترین بازیکن جهان معرفی کرد.

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

او پس از تمدید چندین بار قرارداد خود، در 6 اکتبر 2017 یک بازرسی مادام العمر با بارسلونا امضا کرد کـه عملاً وی را در کل باقیمانده دوران حرفه اي خود در باشگاه نگه می دارد. او اخیراً ۶۵۰مین بازی خودرا نیز با بارسلونا انجام داد کـه وی را بـه یکی از محبوب ترین و مورد احترام ترین فوتبالیست ها در بین هواداران حریف بارسلونا تبدیل کرد.

 

رکوردها و عناوین آندرس اینیستا

اینیستا در طول دوران حرفه اي خود بـه رکورد های زیادی دست یافته اسـت کـه وی را بـه یکی از پرافتخارترین فوتبالیست هاي‌ اسپانیایی در تمام دوران تبدیل میکند.

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

 

بیشتر بخوانید: 5 لیگ فوتبال مخصوص شرط بندی در روزهای کریسمس 2023 «بونوس دلاری»

 

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

بیوگرافی آندرس اینیستا مغز متفکر بارسا و گلزن فینال جام جهانی (+عکس)

 

او بخشی از تیم بارسلونا بود کـه درسال هاي‌ 2004-05؛ 2005-06؛ 2008-09؛ 2009-10؛ 2010-11؛ 2012-13؛ 2014-15 و 2015-16 قهرمان لالیگا شد. کوپا دل ری در 2008-09؛ 2011-12؛ 2014-15؛ 2015-16 و 2016-17; لیگ قهرمانان اروپا در 2005-06؛ 2008-09؛ 2010-11 و 2014-15; جام باشگاه هاي‌ جهان درسال هاي‌ 2009؛ 2011 و 2015.

 

سوالات متدوال 

سن قد وزن آندرس اینستا چند اسـت ؟ 

اون او متولد دهه هشتاد میلادی می‌باشد ٬ قدش ۱۷۲و وزن او ۷۵ میباشد .

 

میزان ثروت آندرس اینستا چقدر اسـت؟

او بالای ۳۰ میلیون دلار ثروت دارد . 

 

همسر آندرس اینستا کیست؟

او یک همسر اسپانیایی دارد . 

دیدگاهتان را بنویسید