ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

آلیانتس آرنا Allianz Arena جزو زیباترین ورزشگاه هاي‌ فوتبالی واقع در المان می‌باشد کـه برای تیم بایرن مونیخ ساخته شده اسـت و امکانات بی نظیری دارد در ادامه با با ورزشگاه ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا بیشتر آشنا بشوید «+عکس و تاریخچه» سایت هاتم بت را دنبال کنید .

 

تاریخچه ورزشگاه بایرن مونیخ آلیانتس آرنا

آلیانز آرنا یک استادیوم فوتبال شناخته شده در مونیخ، باواریا، کشور آلمان اسـت. ظرفیت این ورزشگاه حیرت‌انگیز 75000 نفر اسـت و این ورزشگاه بـه‌عنوان نخستین استادیوم در جهان شناخته میشود کـه دارای نمای بیرونی کاملاً تغییر رنگ اسـت.

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

آلیانتس دومین ورزشگاه بزرگ کشور آلمان و ورزشگاه خانگی اف سی بایرن مونیخ از آغاز فصل 06-2005 اسـت.1860 مونیخ نیز 50 درصد سهم در ورزشگاه داشت تا این کـه درسال 2006 سهام آن ها توسط بایرن مونیخ خریداری شد. مونیخی ها تا سال 2025 اجازه بازی دراین ورزشگاه را داشتند، اما سال 2017 با فسخ قرارداد انها، بایرن مونیخ را بـه تنها مستأجر تبدیل کرد.

 

منحصربه‌فردترین بخش این ورزشگاه این اسـت کـه وقتی تیم میزبان بایرن مونیخ اسـت، رنگ بیرونی ان قرمز اسـت، زمانی کـه مونیخ درسال 1860 بازی میکرد آبی و زمانی کـه تیم ملی کشور آلمان در آنجا میزبان مسابقه اسـت، سفید اسـت.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا چه موقعی تاسیس شد ؟

ورزشگاه ساخت این ورزشگاه درسال 2002 آغاز شد و تا پایان آوریل 2005 بـه اتمام رسید. بازی افتتاحیه ورزشگاه در 30 می 2005 بین 1860 مونیخ و اف سی نورنبرگ «3-2» برگزار شد.روزبعد تیم ملی کشور آلمان و بایرن مونیخ بـه مصاف هم رفتند کـه با نتیجه 4 بر 2 بـه برتری بایرن مونیخ رسید.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

 

بیشتر بخوانید: ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا | جایی که کاتالون ها روش غیرت دارند «+تاریخچه»

 

در طول فصل 06-2005؛ میدان برای بایرن بسیار کوچک بودو از سوی دیگر، 1860 مونیخ پر کردن عرصه را دشوار می یافت. این دلیلی شد تا انها سهام خودرا بـه بایرن مونیخ بفروشند.

 

از زمان افتتاح، مسابقات بزرگ زیادی دراین ورزشگاه برگزار شده اسـت. یکی از انها کشور آلمان و کاستاریکا «4-2» اسـت. این بازی افتتاحیه مسابقات جام جهانی فوتبال 2006 بودو همچنین یکی از نخستین بازی هاي‌ مهمی بود کـه دراین زمین برگزار شد.این مسابقه بـه خاطر پیروزی دراماتیکی کـه کشور آلمان بـه ثمر رساند، با گلزنی کلوزه و خاطرجمعی از پیروزی کشور آلمان بـه یادگار مانده اسـت.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

یکیدیگر از این بازی ها فرانسه و پرتغال «1-0» بود. این نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2006 بودو هنوز در ذهن مردم باقیمانده اسـت. فرانسه با گل زین الدین زیدان پیروز شده بود. انها بـه فینال مقابل ایتالیا رفتند ودر نهایت شکست خوردند.

 

معماری و طراحی جذاب ورزشگاه آلیانتس آرنا

ساخت استادیوم آلیانز آرنا با پیشنهاد رای گیری برای ساخت یک استادیوم جدید پس از این کـه معمار گونتر بهنیش از طراحی مجدد و بازسازی المپیاستادیون مونش امتناع کرد، آغاز شد. رای گیری با 2/3 بـه نفع ساخت ورزشگاه جدید برای مسابقات در سطح ملی و بین المللی انجام شد. این استادیوم توسط شرکت معمار سوئیسی Herzog & de Meuron Basel Ltd طراحی شده اسـت.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

دولت همچنین ایستگاه هاي‌ فروتمنینگ و مارین پلاتز را بازسازی کرد تا توسعه ساخت استادیوم آلیانز آرنا در مونیخ را آغاز کند. هزینه ساخت 340 میلیون یورو بوده اسـت. علاوه بر این، ایالت و شهر نیز حدود 210 میلیون یورو برای توسعه منطقه و توسعه زیرساخت هاي‌ شهر متحمل شدند.

 

زیرساخت جذاب ورزشگاه آلیانتس آرنا

این ورزشگاه برای مسابقات داخلی با مساحت 15794 نفر «9136 نفر در سکوهای جنوبی و 6658 نفر در سکوهای شمالی» و برای مسابقات بین المللی با ظرفیت 70000 نفر «بدون جایگاه» ظرفیت نزدیک بـه 75024 نفر را دارد. چیدمان صندلی شامل 2152 صندلی تجاری، 106 جعبه VIP در اندازه هاي‌ مختلف با گنجایش 1368 مهمان، باشگاه مطبوعاتی با 300 صندلی و 227 صندلی ویژه برای معلولان در ورودی اصلی / سطح زمین خارجی اسـت.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

این استادیوم با یک پارکینگ ساخته شد کـه بـه عنوان بزرگ ترین سازه پارکینگ اروپا شناخته می شود. این استادیوم دارای گاراژهای چهار طبقه با حداقل 9800 جای پارک بـه همراه 1200 پارکینگ اسـت کـه در دو طبقه از سالن تعبیه شده اسـت. این استادیوم گنجایش 350 جای مربی را دارد و 150 جای پارک برای افراد دارای معلولیت ویژه درنظر گرفته شده اسـت.

 

امکانات جذاب ورزشگاه آلیانتس آرنا

و ساز استادیوم در 21 اکتبر 2002 آغاز شد ودر 30 مه 2005 بـه طور رسمی افتتاح شد. این استادیوم بـه گونه اي طراحی شده اسـت کـه ورودی اصلی استادیوم از یک محوطه مرتفع جدا شده از فضای پارکینگ متشکل از بزرگ ترین پارکینگ زیرزمینی اروپا باشد. علاوه بر این، سقف استادیوم دارای کرکره هاي‌ غلتکی اسـت کـه ممکن اسـت در طول بازی بـه جلو و عقب کشیده شوند تا از نور خورشید محافظت کنند.

 

کل بتن مصرفی در ساخت استادیوم: 120000 مترمکعب

کل بتن مصرفی برای پارکینگ: 85000 مترمکعب

کل فولاد مورد استفاده در ساخت استادیوم: 22000 تن

کل فولاد مصرفی برای پارکینگ: 14000 تن

 

این شرکت همچنین مفهوم ساخت نمای بیرونی رابا پانل هاي‌ فویل ETFE ارائه کرد کـه میتوانند از داخل روشن شوند و خود تمیز شوند. با توجه بـه ساخت این ورزشگاه، دولت تغییرات قابل توجهی در زیرساخت هاي‌ شهر نیز ایجاد کرده اسـت.

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

نمای چشمگیر از 2784 پانل پلاستیکی ETFE بادی تشکیل شده اسـت. هر یک از پانل ها بـه رنگ قرمز، آبی یا سفید روشن می‌شوند. قرمز برای بایرن مونیخ، آبی برای TSV 1860 و سفید برای بازی هاي‌ تیم ملی کشور آلمان اسـت. این استادیوم بـه خاطر نمای بیرونی‌اش کـه از پنل‌هاي‌ بادشده ETFE ساخته شده اسـت، شناخته می شود، این نخستین استادیوم در سطح جهان اسـت کـه سطحی با تغییر رنگ دارد.

 

چرا ورزشگاه آلیانتس آرنا  بهترین ورزشگاه دنیاست؟

موزه FC Bayern Munich و FC Bayern Erlebniswelt از سال 2012 در آلیانز آرنا واقع شده اسـت.چهار رختکن تیم، یک اتاق برای هر یک از دو تیم میزبان و حریفان، چهار اتاق رختکن مربیان و دو اتاق داور وجوددارد.دو منطقه وجوددارد کـه ورزشکاران میتوانند در هر منطقه تقریبا 110 متر مربع گرم کنند. این ورزشگاه همچنین دارای 190 مانیتور و 550 سرویس بهداشتی اسـت.

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

کارل هاینز رومنیگه در 21 ژانویه 2014 اظهار داشت کـه بایرن در حال بحث در مورد گسترش بیشتر آلیانتس آرنا اسـت. اف سی بایرن مونیخ نصب حدود 2000 صندلی جدید دربخش بالای میدان را تصویب کرد و قرار بود حدود 2000 بلیط اضافی در منحنی شمال و جنوب فروخته شود. گزارش شده اسـت کـه افزایش ظرفیت بـه حداکثر جدید.

 

ظرفیت ورزشگاه آلیانتس آرنا

ظرفیت آلیانز آرنا در بوندسلیگا 75024 نفر ودر مسابقات بین المللی 69334 نفر اسـت کـه در آگوست 2014 تکمیل شد.

در ژانویه 2015؛ اف سی بایرن با گسترش ظرفیت ورزشگاه بـه 75024 برای بازی هاي‌ بوندسلیگا و 70000 برای بازی هاي‌ لیگ قهرمانان اروپا موافقت کرد.

 

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

 

آلیانز آرنا مهم ترین ساختار پارکینگ ورزشگاه ملی و بین المللی اروپا را دارد.ساخت این استادیوم منجر بـه توسعه زیرساخت هاي‌ شهر مجاور شد ودر کنار ایستگاه U-Bahn Fröttmaning قرار دارد.
جام جهانی فوتبال 2006 در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش شرط بندی بر روی تیم بایرن مونیخ باشگاه مدعی آلمانی + 50 میلیون جوایز

ورزشگاه آلیانتس آرنا زیباترین استادیوم دنیا (+عکس و تاریخچه)

عکس های ورزشگاه آلیانتس آرنا

با هدف طراحی معماری برجسته، مطالعات خط دید و چیدمان صندلی هاي‌ بعدی یک فضای غوطه ور رابا یک تجربه مشاهده واضح ترکیب می‌کند.چارچوب ساختاری کاسه و پایه ها از بتن مسلح ساخته شده اسـت در حالی کـه سقف از شبکه هاي‌ فولادی تشکیل شده اسـت. کل ساختمان در بالشتک هاي‌ هوای روشن پیچیده شده اسـت. یکی از بارزترین ویژگی‌هاي‌ ساختمان، نمای تغییر رنگ اسـت کـه نشان می دهد کدام یک از این دو باشگاه در حال استفاده از عرصه اسـت.

 

https://www.britannica.com

دیدگاهتان را بنویسید