بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

Twister بازی تویستر یکی از بازی هاي‌ محبوب دورهمی ها می‌باشد این بازی در اروپا بسیار مشهور هست ودر سنین جوانی و بزرگسالان محبوب هست و اینروزها در کشور های اسیایی هم بسیار گسترش پیدا کرده اسـت در ادامه با بازی تویستر چگونه اسـت؟ | قوانین و روش هاي‌ برنده شدن در بازی دورهمی «Twister» سایت هاتم بت را دنبال کنید .

 

آموزش کامل بازی تویستر چند رنگ

چند ماه پیش بـه این فکر میکردم کـه چگونه میتوانم یک فعالیت گفتاری معنادار و مبتکرانه در مورد توسعه پایدار برای دانش آموزانم در کلاس انگلیسی ایجاد کنم. من در مورد تمایز و گیمیفیکیشن بـه عنوان استراتژی هاي‌ جالب در پارادایم یادگیری معکوس خوانده بودم. همچنین، در جایی خوانده بودم کـه نوآوری بـه معنای ایجاد چیزهای جدید نیست .

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

بلکه بـه این معناست کـه انچه را کـه قبلاً انجام می دهید یا می دانید، دوباره ترکیب کنید.

 

همه ی چیز برای من روشن شد، چون کلاس من تغییر کرده اسـت، زمان زیادی برای نوآوری دارم. از آنجایی کـه دانش آموزانم دوست دارند بازی کنند، من وادار شدم این ایده ها را بـه هم نزدیک کنم. بنابر این من Twister را کـه ماه ها در خانه در قفسه نشسته بودم تغییر کاربری دادم و ان را بـه یک فعالیت گفتاری بسیار جذاب تبدیل کردم.

 

تصمیم گرفتم روند برنامه ریزی این فعالیت را برای هر یک از شـما بـه اشتراک بگذارم، خوانندگان سخاوتمند من کـه بـه این فکر می‌کنند کـه فردا در کلاس چه کاری انجام دهند تا فوراً از این فعالیت استفاده کنند و از ان با دانش آموزان خود استفاده کنند. البته اگه دارید بگید چطور میشه!

 

من یک برگه کار آماده کردم «شـما می‌توانید ان را بـه عنوان GDoc در این جا پیدا کنید تا بتوانید ان را برای کلاس خود تغییر دهید»؛ Twister را بـه کلاس آوردم و یک Twister Spinner را بـه صورت آنلاین پیدا کردم. من دستورالعمل ها و قوانین بازی Twister را طراحی کردم.

 

بیشتر بخوانید: ورزش فوتوالی چیست؟ | ترفند و قوانین استراتژی و سود 20 میلیونی در روز

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

نکات قبل بازی تویستر

گروه هاي‌ 4 تایی بسازید

از هر گروه 1 نفر را برای رفتن هم زمان بـه Twister انتخاب کنید

چرخاندن چرخان اسپینر

پای راست یا دست را روی رنگ مشخص شده روی تشک Twister قرار دهید

بـه سوال پاسخ دهید

هر بازیکن در چهار تیم می‌رود

سپس مراحل 3؛ 4 و 5 را تکرار میکنیم.

 

تیم بندی در بازی تویستر

وقتی بازیکن دوم تیم میرود دو نتیجه ممکن اسـت. اگر بـه سؤال درست پاسخ داده شود «دیگر دانش آموزان کلاس و معلم تصمیم می‌گیرند کـه آیا پاسخ رضایت بخش اسـت»؛ دانش آموزی کـه ابتدا بـه تشک رفته می‌تواند بنشیند. اگر بـه سوال اشتباه یا ناقص پاسخ داده شد، هردو بازیکن روی تشک میمانند تا زمانی کـه بازیکن جدیدی برای “نجات” انها بیاید.
قوانین بازی این بود:

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

قوانین بازی تویستر

پاسخ هاي‌ واضح و کامل ارائه دهید

یک دقیقه صحبت کنید

تا زمانی کـه بـه شـما نگویند دست یا پای خودرا از رنگ تعیین شده خارج نکنید

 

همانطور کـه دراین ویدئو مشاهده میکنید، دانش آموزان بسیار مشتاق بازی بودند. انها تشک و اسپینر را دوست داشتند و بـه فعالیت مرتبط بودند. مانند هر بازی رقابتی، وقتی امتیازشان تایید نشد و وادار شدند روی تشک بمانند کمی ناراحت شدند. با این حال، ماندن دانش آموز روی تشک بیش از یک نوبت، بازی را لذت بخش تر می‌کرد.

 

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

مزیت و ویژگی بازی تویستر

یکی از بزرگ ترین مزایای بازی کـه من شناسایی کردم، عمق پاسخ دانش‌آموزان در طول دوره‌ها بود. در ابتدای بازی، دانش‌آموزان بـه سؤالات مطرح شده پاسخ‌هاي‌ بسیار ابتدایی می‌دادند.

 

با این حال، از آنجایی کـه تصمیم گرفتیم با ان پاسخ‌هاي‌ سطحی «متقاعد نشده‌ایم»؛ دانش‌آموزان شروع بـه تلاش بیشتر برای ساختاربندی پاسخ‌هاي‌ کامل‌تر کردند. در پایان فعالیت، انها یک بیانیه پایان نامه ارائه می‌کردند و با مثال هایي از ان حمایت می‌کردند، سپس با بازنویسی یا بسط پایان نامه، مداخلات خودرا بـه اتمام می رساندند. شگفت انگیز بود!

 

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

من از قدرت گیمیفیکیشن حيرت زده شدم. یو کای چو، درکتاب خود Octalysis، در مورد 8 محرک اصلی گیمیفیکیشن صحبت میکند. متوجه شدم کـه محرک اصلی کـه با این فعالیت درگیر ان بودم، Epic Meaning بود. از آنجایی کـه دانش‌آموزان متوجه شدند کـه سرنوشت همکلاسی‌ها و تیمشان بـه توانایی ان‌ها در ارائه پاسخ‌هاي‌ خوب بستگی دارد، انها تلاش زیادی کردند تا پاسخ‌هاي‌ خوبی ارائه دهند تا هم‌تیمی‌هاي‌ خودرا «نجات دهند».

 

بازی تویستر برای چند ساله ها میباشد ؟‌

بازی تویستر از بازی هایي میباشد کـه از بزرگ تا کوچک همه ی می‌توانند ان را بازی کنند و از ان لذت ببرند. این بازی هیچ شرایط سنی ندارد و بـه اسانی افراد با هر سنی می‌توانند بـه این بازی بپردازند. تنها نکته قابل ذکر این اسـت کـه، بازی تویستر بـه انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد و افرادی کـه دچار مشکلات استخوانی می باشند این بازی برای ان ها منع اسـت و این افراد نمیتوانند بـه بازی کردن بپردازند.

 

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

این راز نیست کـه بازی ها ابزاری عالی برای کلاس ها هستند. من از شـما دعوت می کنم کـه بازی‌هاي‌ رومیزی را کـه در خانه دارید تغییر دهید و آن ها را بـه فرصت‌هاي‌ ارتباطی شگفت‌انگیز تبدیل کنید. دوست من مارتا رامیرز Jenga، Pachisi و UNO خودرا بـه عنوان فعالیت هاي‌ تلفظ شگفت انگیز تغییر داده اسـت. شـما همچنین می‌توانید از هر چیزی کـه در خانه دارید برای حرکت دادن دانش آموزان خود استفاده کنید و آن ها را بـه دیدن سرگرم کننده بودن یادگیری دعوت کنید! من از شـما دعوت می کنم تا انچه را کـه در کلاس خود انجام می دهید بـه اشتراک بگذارید! همه ی ما میتوانیم از درس هاي‌ یک دیگر بهره مند شویم! بازی شاد!

 

از دانش‌آموزان بخواهید کـه پیچاندن زبان رابا صدای بلند بخوانند. سپس از انها بخواهید کـه آن ها را دوباره اما سریع تر بخوانند. سپس از آن ها بخواهید سه بار پشت سر هم با حداکثر سرعت ممکن انها را بخوانند.

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

از دانش‌آموزان بپرسید کـه آیا در زبان L1 خود یا زبان دیگری کـه ممکن اسـت بدانند، زبان گردانی را می‌شناسند. خودتان سعی کنید انها را بگویید. این طبق معمول باعث خنده خوب میشود و فعالیت را دو طرفه و تعاملی تر میکند.اکنون از دانش‌آموزان بخواهید کـه در ایجاد پیچ‌شکن‌هاي‌ زبان خود تلاش کنند. این فعالیت نوعی از بازی مشهور «پیامدها» اسـت. سوالات زیر را روی تخته بنویسید

 

بیشتر بخوانید: بازی اسلات فولاد واقعی | شاید این بازی شغل شما باشد! «آموزش و کسب درآمد»

بازی تویستر چگونه است؟ | روش برنده شدن در بازی دورهمی (Twister)

ورود به سایت معتبر بازی های انلاین «کسب درآمد»

همانطور کـه در بالا گفتیم بازی تویستر.بسیار محبوب میباشد در دورهمی ها بسیار ساعت خوشگذرانی برای شـما دارد اما هیچ درامدی از این بازی وجود ندارد ما دعوت میکنیم با بازی کردن کسب درآمد داشته باشید برای ورود بـه سایت معتبر کافیست کـه بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید