گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

گلاره ناظمی یکی از داوران بین المللی فوتسال اسـت کـه تونسته افتخارات زیادی را برای ایران بدست بیاورد در ادامه با گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ «+عکس و بیوگرافی» سایت هاتم بت را دنبال کنید .

 

بیوگرافی گلاره ناظمی

گلاره ناظمی دیلمی متولد ۱۳۶۲ در تهران، داور فوتسال می‌باشد کـه طی سال‌ها گذشته بـه درجات بالایی رسیده اسـت. استعداد و توانایی او بـه قدری زیاد اسـت کـه مسابقات مردان را هم داوری می‌کند و یکی از برترین داوران زن بـه شمار میرود. تا قبل از ورود بـه عرصه داوری، خودش بازیکن فوتبال بوده و علاقه شدیدی بـه این رشته ورزشی داشته اسـت.گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

بـه گونه اي کـه مدتی بـه طور حرفه اي بـه فراگیری ان پرداخت. اما در ادامه مسیر ترجیح دارد بـه عنوان داور فعالیت کند. همانطور کـه گفته شد خانم ناظمی پیش از داوری، بازی میکرد ولی رابطه خوبی با داورها نداشت، سرانجام با گذشت مدتی بـه این حرفه علاقه مند شد و تا بـه امروز بازی هاي‌ مهمی را سوت زده اسـت. در ادامه این پست زندگی شخصی، دستاورد ها و سخنان این داور کشورمان را میخوانید؛ با مجله شانس همراه باشید.

 

افتخارات گلاره ناظمی در داوری

بعد از شروع رسمی داوری در ایران موفق ظاهر شد و از سال ۲۰۱۴ بـه عنوان داور بین‌ المللی انتخاب شد. از مهم ترین دستاوردهای گلاره ناظمی قضاوت جام جهانی مردان می باشد.گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

در واقع زمانی کـه فیفا تصمیم گرفت از ۵ داور زن برای قضاوت جام جهانی مردان استفاده کند خانم ناظمی از ایران انتخاب شد. وی برای اولین بار بـه عنوان داور اول مسابقه بین المللی تیم هاي‌ ملی مصر و گواتمالا را قضاوت کرد.

 

ودر مدت کوتاهی بـه موفقیت هاي‌ مهمی دست یافت. روی هم رفته از جایگاهی کـه همین حالا دارد راضی اسـت و خدا را شکر می‌کند.کوپال ناظمی داور فوتسال برادر خانم گلاره بهترین داور فوتسال می باشد کـه یکی از بازیکنان قدیمی و داوران کشور می باشد.

 

دردسری کـه برای او پیش آمد این بود کـه مسئولین برگزاری مسابقات بـه وی گفتند ورزش از سیاست جداست و تو باید قضاوت کنی‌.اما ناظمی با توضیحات قانع کننده گفت: من مشکلی با بازیکنان ندارم ؛ اما بـه احترام قوانین کشورم نمیتوانم سوت بزنم..گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ «+عکس و بیوگرافی»

ورزش بانوان کشورمان بعد از انقلاب یشرفت بسیار زیادی داشته اسـت بـه خصوص فوتسال بانوان کـه از سطح بسیار بالا برخوردار بوده ودر سال‌های اخیر نشان داده کـه از سطح فنی انها از آسیا فراتر اسـت ودر رقابت هاي‌ هم آسیایی قهرمانی را بـه ارمغان می اورند.درکنار اعضای فوتسال بانوان داوران نیز دراین رشته بسیار پیشرفت قابل توجهی کرده اند ودر خانم هاي‌ داور ایرانی در رقابت هاي‌ مهم بین المللی کار قضاوت را انجام می دهد.

 

یکی از خانمهای ورشکار کشورمان در رشته فوتسال سوت می زند و بـه شهرت جهانی بـه دلیل قضاوت هاي‌ بدون نقصش رسیده خانم گلاره ناظمی اسـت کـه اولین قدم را در دنیای حرفه اي فوتسال برای بانوان برداشته اسـت.

 

او سپس در مورد شرایط برگزاری مسابقات توضیح داد:« امسال بـه خاطر شرایط کرونایی مرحله اول را بـه 10 هفته کاهش دادیم. دراین شرایط تعداد زیادی از کشورها نتوانستند لیگ‌هاي‌ خودرا برگزار کنند.

 گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

ولی نگاه ما این بود کـه بانوان از ورزش حرفه‌اي دور نمانند. سعی کردیم حاشیه امنیت بیشتری ایجاد شود و بیماری و ابتلا را کاهش دهیم. برخی هزینه ها را کاهش دادیم تا تست‌هاي‌ PCR را بـه صورت مداوم‌تر و اثربخش تر در دستور کار تیم ها قرار بدهیم.»

دو مسابقه اي کـه گلاره ناظمی در بازی هاي‌ فوتسال دانشجویان آن ها را قضاوت کرد بازی کرواسی – چین و بازی نیوزیلند روسیه بود کـه در بازی اول سر داور ودر دیدار دوم داور دوم بود.

 

گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ «+عکس و بیوگرافی»

او در پاسخ بـه این سوال کـه با توجه بـه محدودیت ها مراسم ابتدای بازی یعنی دست دادن بـه کاپیتان ها دو تیم را چگونه بـه جا آورد، گفت: هیچ مشکلی دراین زمینه نبود. بـه سبک ژاپنی بـه کاپیتان هاي‌ دو تیم ادای احترام کردیم و مراسم ابتدای بازی را بـه جا آوردیم.

 

اما قضاوت بازی هاي‌ آقایان چه حس و حالی داشت؟ گلاره ناظمی در پاسخ بـه این سوال می‌گوید: تجربه خیلی خوب و میتوانم بگویم عالی بود بـه این خاطر کـه آقایان فوتسال را بهتر از خانمها بازی می‌کنند و از سویی در جریان بازی کمتر دست بـه اعتراض می‌زنند. این قضاوت را هم برای ما لذت بخش و هم بدون دردسر کرده بود.گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

داور بین المللی فوتسال ایران دراین بازی ها علاوه بر دو بازی آقایان ۷-۸ بازی بانوان را سوت زده بودو هم چنین در بازی پایانی خانمها کـه بین دو تیم روسیه و پرتغال برگزار شد داور سوم بود.

 

اما نکته قابل تامل این بازی ها سوت نزدن گلاره ناظمی در بازی رژیم اشغالگر قدس – کانادا بود. امتناع وی از حضور دراین بازی می رفت برایش دردسرساز شود کـه با توضحیات قانع کننده اش هم چیز ختم بـه خیر شد.گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ «+عکس و بیوگرافی»

او دراین باره می‌گوید: وقتی بـه مسئولین برگزاری این بازی گفتم نمی‌توانم بازی را قضاوت کنم خیلی ناراحت شدند و تاکید میکردند مسایل سیاسی را نباید وارد ورزش کرد کـه او توضیح دادم بازیکنان دو تیم را ندیده ایم و اصلا مشکلی با انها ندارم اما بـه احترام بـه قوانین سرزمینی کـه در ان زندگی میکنم نمیتوانم این بازی را سوت بزنم. بعد ها آن ها این توضیح وی را درک کردند و اجازه دادند بـه مسیر ادامه دهم و بازی هاي‌ بعدی را سوت بزنم.

 

شاید برای گلاره ناظمی سوت زدن در جام جهانی مثل علیرضا فغانی یکی از رویاهای بزرگ باشد اما او دراین باره میگوید: او فینال المپیک آسیا را سوت زدم و بـه تازگی بـه المپیک جوانان داخل سالن جهان در آرژانتین دعوت شدم.گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

اوتهی همانطور کـه میدانید فوتسال جام جهانی دربخش خانمها برگزار نمی‌شود. شاید در جام جهانی ۲۰۲۰ تصمیم تازه اي دراین باره گرفته شود. دراین صورت همه ی تلاش خودرا می‌کنم کـه در جام جهانی هم سوت بزنم. هر چند کـه سوت زدن در المپیک جوانان جهان برای او افتخار بزرگی اسـت چون از آسیا او و یک داور چینی بـه این تورناوت بزرگ دعوت شده ایم.

 

گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ «+عکس و بیوگرافی»

ناظمی در صحبت هایش با اشاره بـه این کـه ۳ داور خانم و ۴ داور ایرانی آقا در فهرست داوران بین المللی قراردارند، گفت: نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم چنین فیفا بـه داوران ایرانی مثبت اسـت بـه این خاطر کـه فوتسال ما در آسیا اول اسـت .گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را بیشتر بشناسید‌ (+عکس و بیوگرافی)

 

ودر جام جهانی هم بر سکوی سوم ایستاده اسـت. انها می‌گویند داورانی کـه برای این بازیکنان سوت می‌زنند حتماً داوران خوبی هستند. ما هم تلاش خواهیم کرد در میدان قضاوت همانند فوتسالیست هاي‌ ایرانی درخشان عمل کنیم و این نه یک افتخار فردی بلکه افتخار برای فوتبال کشور اسـت.

دیدگاهتان را بنویسید