بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

 پروفسور پردیس ثابتی افتخار زن ایران اسـت او یکی از بزرگترین استادان زیست شناسی محاسباتی در دانشگاه هاروارد ایالات امریکا می‌باشد می خواهیم با این زن موفق ایرانی بیشتر اشنا بشویم در ادامه با بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد ایالات امریکا «+عکس و میزان ثروت» سایت هاتم بت را دنبال کنید .

 

پردیس ثابتی کیست؟

پردیس ثابتی «فلوریدا و کالج جدید 1997» استاد مرکز زیست شناسی سیستم ها و گروه زیست شناسی ارگانیسمی و تکاملی در هاروارد، و دانشیار ارشد موسسه براد اسـت.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

او دارای مدرک دکترا از دانشگاه هاروارد، مدرک دکترا در انسان شناسی زیستی و کارشناسی ارشد زیست شناسی انسانی از دانشگاه آکسفورد، و مدرک کارشناسی زیست شناسی از موسسه فناوری ماساچوست اسـت.

 

مصاحبه اختصاصی با پردیس ثابتی

 

پروژه رودز: کجا بزرگ شدي؟

پردیس ثابتی: من در فلوریدا بزرگ شدم. من در تهران متولد شدم و پدر و مادرم در جریان انقلاب ایران درسال 1979 بـه کشور آمریکا آمدند.

 

پروژه رودز: وقتی بچه بودی، وقتی بزرگ شدي می خواستي چه کاره شوی؟

پردیس ثابتی: فازهای معمولی را طی کردم. اول، می خواستم گلفروشی شوم چون گل را دوست داشتم. سپس بـه سمت نویسندگی خلاق جذب شدم، بنابر این می خواستم رمان نویس شوم. پس از ان می خواستم دکتر شوم. آن ها عمدتاً بـه این دلیل انتخاب شدند کـه من در واقع می دانستم کـه آن ها شغل هستند. در حقیقت، چیزی کـه همیشه بیشتر از همه ی دوست داشتم ریاضی بود. من فقط نمی دانستم کـه در ان زمان شغلی در ریاضیات وجوددارد کـه اکنون فکر کردن بـه ان کمی خنده دار اسـت.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

خانواده پردیس ثابتی

در اوایل دهه 1980؛ مادر پردیس، نانسی، چند کتاب درسی قدیمی، یک تخته سیاه و چند صندلی مدرسه خرید و یک مدرسه تابستانی موقت در خانه خانواده برای پردیس و خواهرش پریسا، کـه دو سال بزرگ تر اسـت، راه اندازی کرد. پریسا، نقش معلم را بـه عهده گرفت، برنامه هاي‌ درسی را تنظیم کرد و کارنامه داد. پردیس “هنرهای نمایشی” را کارگردانی کرد و بـه اجرای فیزیک کمک کرد

 

. خواهران ثابتی با چشمان گشاد و دندانه دار بی شک تابلویی زیبا ساختند، اما کاری کـه انجام می دادند شدید و متمرکز بود. پردیس می گوید: «او همه ی چیزهایی را کـه سال قبل در مدرسه یاد گرفته بود بـه من یاد می داد. وقتی شهریور شروع شد ثابتی تقریباً دو سال از همکلاسی هایش جلوتر بود.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

بیشتر بخوانید: هیتلر یا محسن تنابنده | گریم خارق العاده محسن تنابنده و شبیه به هیتلر «+عکس»

 

علاقه به ریاضبات پردیس ثابتی

در همان سال‌ها بود کـه ثابتی برای نخستین بار عشق خودرا بـه ریاضیات کشف کرد. او میگوید: «خواهرم بـه من جمع و تفریق، ضرب و تقسیم را بـه من یاد داد، بنابر این وقتی بـه مدرسه رسیدم، همه ی چیز را می دانستم، و وقتی جدول زمان‌ها را انجام می‌دادیم، فقط روی انجام سریع‌تر ان تمرکز می کردم. از هر کس دیگری من قبلاً اطلاعات لازم را داشتم، بنابر این باعث شد کـه روی برتری تمرکز کنم.

 

این تمرکز مستقیماً در دوران دبیرستان ادامه یافت – او یک محقق شایستگی ملی بودو جایزه افتخاری را در تیم آکادمیک دبیرستان USA Today’s All-USA دریافت کرد – ودر MIT، جایی کـه او در رشته زیست شناسی تحصیل کرد و معدل عالی 5.0 داشت. پس از فارغ التحصیلی درسال 1997؛ او با بورسیه تحصیلی رودز عازم آکسفورد، انگلستان شد تا تحقیقات خودرا در مورد مقاومت ژنتیکی انسان در برابر مالاریا دنبال کند.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

کارهای بزرگ پردیس ثابتی پروفسور ایرانی

ثابتی متقاعد شده بود کـه راهی برای مشخص کردن زمان وقوع تغییرات جدیدتر در ژنوم انسان وجوددارد و این دانش می تواند منجر بـه پیشرفت‌هایي در مبارزه با بیماری شود. بـه طور خاص، او میخواست از ترکیب همسایگی‌هاي‌ ژن‌ها «بـه نام هاپلوتیپ» استفاده کند تا مشخص کند آیا یک تنوع ژنی خاص «بـه نام آلل» دریک محله خاص اخیراً دریک جمعیت برجسته شده اسـت، زیرا مزیت تکاملی را بـه همراه دارد. او فکر می کرد کـه این باید با استفاده از فرآیند بی‌پایان نوترکیبی ژنتیکی – شکستن و پیوستن مجدد رشته‌هاي‌ DNA – بـه‌عنوان نوعی ساعت برای اندازه‌گیری مدت زمانی کـه یک جهش معین دریک جمعیت رخ داده اسـت، ممکن شود

 

. اگر اخیراً یک جهش گسترده ظاهر شده بود – بـه عنوان مثال، جهشی کـه بـه انسان بالغ امکان می داد لاکتوز موجود در شیر گاو را هضم کنند، یک مزیت تغذیه اي برای تعداد زیادی از مردم اروپا پس از رایج شدن گاوها در آنجا – رویداد های نوترکیبی کمتری از زمان معرفی رخ می داد. .

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

در نتیجه، نسخه جهش‌یافته ان آلل باید روی قسمتی از DNA باشد کـه برای همه ی افراد یک جمعیت کم و بیش یکسان بود. اگر جهش مدت زمان بیشتری پیش ظاهر میشد، نوترکیب دیکته میکرد کـه ناحیه اطراف آلل جهش‌یافته از طریق رویداد های نوترکیبی تصادفی بیشتری سپری میشد ودر بخش‌هایي از DNA بود کـه در میان جمعیت متنوع‌تر بود.

 

رویکردهای بی نظیر پردیس ثابتی

این یک رویکرد رادیکال بود: بـه جای استفاده از ابزارهای موجود برای تجزیه و تحلیل داده هاي‌ جدید، او در تلاش بود تا ابزارهای جدیدی را برای استفاده بر روی داده هاي‌ موجود توسعه دهد. ثابتی میگوید: وقتی او در آکسفورد بود، «همه ی فکر میکردند چیزی کـه من میخواستم دنبالش بگردم احمقانه اسـت». “بـه نظر می‌رسید کـه من فقط قرار اسـت بـه جایی بروم. من میدانم کـه همه ی در مقطعی زمانی کـه در مقطع کارشناسی ارشد می گذرند، شرایط سختی را پشت سر می گذارند، اما من در اوایل دوره دکترا در مرحله بالاتری از زمان سختی قرار داشتم.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

بیشتر بخوانید: مارگارت کوالی کیست؟ | بیوگرافی بازیگر و مدل آمریکایی با چشم های آبی «+عکس»

 

علت محبوبیت پردیس ثابتی

تعداد زیادی از مردم مشتاق صحبت با ثابتی هستند. در اکتبر ان سال، او نویسنده اصلی مقاله اي بود کـه در نیچر منتشر شد و «پیامد های عمیق کشف او برای مطالعه تاریخ بشر و دکتری» را بیان کرد. برای نخستین بار، محققان میتوانند با آزمایش هاپلوتیپ هاي‌ رایج بـه دنبال شواهدی مبنی بر انتخاب مثبت بگردند، حتی اگر آن ها “دانش قبلی از یک نوع خاص یا مزیت انتخابی” نداشته باشند.

 

با استفاده از این رویکرد در مورد پاتوژن‌ها، امکان شناسایی چگونگی تکامل بیماری‌ها برای پیشی گرفتن از پاسخ ایمنی انسان یا ایجاد مقاومت دارویی وجود داشت – دانشی کـه راه‌هاي‌ جدیدی را برای مبارزه با بیماری باز میکند.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

گفتگو با پردیس ثابتی 

پروژه رودز: چه انگیزه اي شـما را برای پیگیری تحقیق ترغیب کرد؟

پردیس ثابتی: من برنامه ریزی کرده بودم کـه دکتر شوم، بنابر این ادامه تحصیل در رشته دکتری همیشه کاری بود کـه در مسیر انجامش بودم. تصمیم گرفته بودم قبل از رفتن بـه دانشکده دکتری یکسال مرخصی داشته باشم، بنابر این شروع بـه تقاضای برای موارد مختلف، از جمله بورسیه رودز کردم. وقتی رودز را گرفتم، در عوض سه سال مرخصی داشتم. وقتی وارد کالج شدم، واقعاً نمیدانستم دکترا چیست، بنابر این قصد نداشتم دکترا بخوانم .

 

اما بردن رودز باعث شد تا چند سال قبل از دانشکده دکتری بـه این فکر کنم کـه می خواهم چه کار کنم. هر چه بیشتر درگیر تحقیق میشدم، بیشتر در مورد ان هیجان زده میشدم. زمانی کـه دانشکده دکتری را شروع کردم، واقعاً از تحقیق لذت می بردم. زمانی کـه کارم را تمام کردم، واقعاً خودم را حيرت زده کردم کـه متوجه شدم از تحقیق بسیار بیشتر از دکتری لذت می‌برم.

 

پروژه رودز: آیا تا بـه حال در تحقیقات اولیه خود در مورد استفاده از ژنتیک بـه عنوان یک رکورد جای گزین از تاریخ آفریقایی-آمریکایی لحظه اي “آه-ها” داشته اید؟

 

پردیس ثابتی: مطمئناً لحظات زیادی بود کـه می‌توانستم الگویی را در داده‌ها ببینم و متوجه شدم کـه چگونه ان را کمیت کنم. یک لحظه خاص وجوددارد کـه من طبق معمولً بـه ان روی می‌آورم، زیرا ان را بـه وضوح بـه خاطر می‌آورم. من در نهایت آزمایش را اجرا کردم، ان را روی این داده ها اعمال کردم و این الگوی انطباق را پیدا کردم.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

من در دانشکده دکتری بودم، ساعت سه صبح بودو باید در رخت خواب می بودم، زیرا صبح یک سخنرانی داشتم. من ان را اجرا کردم و دیدم – واقعاً خوب بود کـه این روش کار کرده بود. با این حال، کل فرآیند منتهی بـه ان؛ سال‌ها لحظات کوچک «آه‌ها» در طول مسیر بود.

 

پروژه رودز: بهترین بخش شغل شـما در حال حاضر چیست؟

پردیس ثابتی: سفر کشف با شاگردانم بسیار هیجان انگیز اسـت. بینش‌هایي کـه در طول سال‌ها فقط با فکر کردن بـه دست می‌آوریم واقعاً سرگرم‌کننده و جالب اسـت. من عاشق تدریس در هاروارد هستم و همچنین دوست دارم بـه آفریقا بروم و با همکارانم در آنجا کار کنم.

 

پروژه رودز: چالش برانگیزترین بخش شغل شـما چیست؟

پردیس ثابتی: من روی یک ویروس کشنده و ایمنی زیستی سطح 4 دریک کشور رو به پيشرفت کار می‌کنم کـه تمام مسائل ایمنی و اخلاقی در آنجا وجوددارد. بنابر این چالش هاي‌ زیادی وجوددارد، اما ما از اهمیت مشکل انگیزه داریم.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

پروژه رودز: عده اي از الگوهای شـما چه کسانی هستند؟

پردیس ثابتی: اریک لندر الگوی اصلی من اسـت و از سال 1993 مربی و مشاور من بوده اسـت. او استثنایی اسـت. او پیشرو پروژه ژنوم انسانی بود، مؤسسه براد را تأسیس کرد، جایی کـه من در آنجا کار میکنم، و رهبر تعداد زیادی از پیشرفت هاي‌ دکتری و ژنومیک در دو دهه اخیر بوده اسـت. او یک فرد فوق العاده خوب و همچنین یک دانشمند بزرگ اسـت. او همچنین یک محقق رودز اسـت، و بخش بزرگی از دلایلی کـه من ان مسیر را دنبال کردم.

 

الگوهای من همیشه بـه خانه بسیار نزدیک هستند. والدینم دیگر الگوهای اصلی من خواهند بود. انها افراد استثنایی هستند کـه از طریق انقلاب بر خیلی چیزها غلبه کرده اند. آن ها همیشه روحیه مثبتی دارند و فقط افراد خوبی هستند.

 

پروژه رودز: گروه شـما، Thousand Days چگونه راه اندازی شد و از چه چیزی بیشتر از ان لذت می‌برید؟

پردیس ثابتی: نخستین گروهی کـه من در ان حضور داشتم در آکسفورد شروع بـه کار کرد. ما همه ی موزیک هاي‌ خودمان را نوشتیم و شروع بـه اجرا کردیم. ما هفت برنامه را در چند هفته بعد اجرا کردیم و من درگیر بودم. پس از ان کـه همه ی ما فارغ التحصیل شدیم و ادامه دادیم، یک گروه موسیقی جدید بـه نام هزار روز در دانشکده دکتری راه اندازی کردم. ما همان‌ گونه میرویم. ما چهار سی دی مختلف داریم ودر حال ضبط یک سی دی هستیم.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

پروژه رودز: از انجام چه کارهای دیگری در خارج از محل کار لذت میبرید؟

پردیس ثابتی: یک لیگ بزرگ والیبال در تابستان، این جا در مرکز علمی هاروارد وجوددارد. هر آزمایشگاه یک تیم دارد، بنابر این حدود پنجاه نفر هستند، و همه ی ما در تمام تابستان در رقابت هستیم. والیبال وسواس بزرگ تابستانی ماست.

 

پروژه رودز: چه چیزی بـه شـما الهام می دهد و چرا؟

پردیس ثابتی: پتانسیل انسانی و خوبی هاي‌ انسانی واقعاً بـه من الهام می دهد. همکاران من در آفریقا و جاهای دیگر بـه ویژه الهام بخش هستند. افرادی کـه در بیمارستان هایي کـه در نیجریه و سیرالئون با آن ها کار میکنیم کار باورنکردنی انجام می‌دهند. یکی از پزشکان نیجریه اي، دکتر پیتر اوکوکره، اکنون سه هفته اسـت کـه با ما ملاقات می کند.

 

او مجموعه داده‌هایي را کـه رو به پيشرفت اسـت آورده اسـت و بـه ما کمک می کند تا انچه را کـه در مورد تب لاسا پیدا کرده اسـت انجام دهیم. این یک ویروس کشنده اسـت و پیتر هرروز بیماران را درمان می کند. او خودرا در دسترس چنین خطری قرار می دهد و بسیار مشتاق اسـت کـه بفهمد این بیماری چگونه کار می کند. این واقعا بـه من الهام می دهد.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

پروژه رودز: عده اي از اهداف شخصی شـما چیست؟

پردیس ثابتی: اهداف شخصی من حول افراد مختلف در آزمایشگاهم بسیار متمرکز می‌شود و آن ها را بـه جایی میرسانم کـه بتوانند در حرفه خود حرکت کنند. هدف این اسـت کـه واقعاً روی ویروس لاسا در غرب آفریقا تأثیر بگذارد. این یک بیماری مخرب اسـت و من میخواهم از تیم ما برای نجات زندگی در سراسر آفریقای غربی کمک کند. من اهداف شخصی زیادی نیز دارم. تکمیل این سی دی با گروهم، گذراندن وقت با دوستان و خانواده، عزیزان، شوهرم.

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

بیوگرافی پردیس ثابتی پروفسور زیست شناسی هاروارد آمریکا (+مصاحبه و عکس)

 

سوالات متداول 

 

پردیس ثابتی چند سال دارد؟

او متولد دهه ۵۰ شمسی می‌باشد . 

 

میزان ثروت پردیس ثابتی  چقدر اسـت ؟

او بالای ۵ تا ۱۰ میلیون دلار ثروت دارد. 

 

پیج اینستاگرام پردیس ثابتی  چیست؟

pardissabeti نام پیج او می‌باشد .

 

عکس هاي‌ پردیس ثابتی  کجا ببینیم؟

شـما می‌توانید در اینستاگرام و اینترنت مشاهده فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید