چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

امروز می خواهیم رازهایی برای خرید و فروش ماینر و کسب درآمد میلیونی صحبت کنیم ازتون دعوت میکنیم تا اخر این مقاله همراه ما باشید در ادامه با چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه «100%تضمینی» سایت هاتم بت را دنبال کنید. 

 

ماینر چیست؟ باید ها و نبایدها در مورد در مورد ماینر 

بـه زبان ساده هرکسی رمزارز استخراج میکند،‌ ماینر اسـت و ابزارهای این فرایند را نیز دستگاه ماینر مینامند اما بیایید پیش از این کـه بـه این پرسش پاسخ گسترده‌تری دهیم. در ابتدا ساده، مختصر و اجمالی با نحوه‌ي تولید و بدست‌ آمدن کوین‌ها و توکن‌هاي‌ دیجیتالی و ارزش یافتن ان‌ها آشنا شویم.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

ماینر

دستگاه ماینر

 

بررسی انواع ماینر ارزهای دیجیتال

مبنا و فلسفه‌ي وجودی این ابزار چیزی نیست جز شفافیت. همه ی تبادل‌ها، تراکنش‌ها و نحوه تولید بلاک‌ها «کـه بـه‌نوعی همان رمزارزها هستند» برای کاربران سیستم قابل رصد اسـت. همین دو عامل موجب می شود کـه تمام فرایندهای بر پایه‌ رمزارزها، تا حد زیادی از تقلب‌ها، کلاهبرداری‌ها، جعل و هر کار ناروایی مصون باشد. این موضوع موجب بهره‌گیری از این رمزارزها میشود و عرضه و تقاضا شکل میگیرد؛ محدودیت در تعداد توکن یا ارز در معرض هم وجوددارد.

 

مجموع این شرایط موجب میشود مانند هر کالا یا شی با ارزشی، رمزارز نیز ارزش مالی و اعتبار یابد. مسائلی مثل امنیت سیستم برنامه‌نویسی و رمزگذاری، امکانات فراهم شده در بلاک‌چین هر رمزارز، سرعت تراکنش‌ها، افراد پشتیبان رمزارزها و… می تواند باعث کاهش یا افزایش ارزش ذاتی این دارایی‌هاي‌ دیجیتالی شود.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

با این شرایط و توضیحات روشن می شود کـه یک ارز دیجیتال یا کوین، در عمل همانند طلا یا نفت اسـت. قواعد ان بازارها نیز بر بازار رمزارزها قابل تعمیم اسـت. بنابر این اتصال بـه فرایندی کـه ما با ان رمزارز بـه دست می‌آوریم، مانند داشتن یک معدن خواهد بودو می توان انتظار داشت بـه این شکل سرمایه بـه دست آوریم؛ اما در معدنی کـه بتوان با ان رمزارز ماین کرد، بـه‌روی همه ی‌ کاربران باز اسـت فقط باید ابزار مناسبی داشته باشند.

 

همان‌ طور کـه می دانید رمزارزها در واقع، پروتکل‌هاي‌ رمزگذاری شده‌اي بر پایه‌ فناوری بلاک‌چین هستند. هر تراکنش، مبادله یا هر فرایندی کـه قرار اسـت بر پایه‌ي بلاک‌چین پردازش شود، بـه‌صورت شماره و رقمی در اختیار سیستم قرار میگیرد تا یک هش Hash تولید کند. این هش‌ها ورودی سیستم خواهد بود تا یک عملیات پیچیده‌ ریاضی انجام شود.

 

بررسی پردازشگر ها در ماینر

نتیجه عملیات وقتی تایید شود، یک بلاک بدست می آید. سیستم پردازش‌گر بلاک‌چین مانند تابعی ورودی‌ها را می گیرد و خروجی تولید می‌‌کند. ماینر از میان تراکنش‌ها بـه میزان حجم مجاز هر بلاک «یعنی چند بایت Byte جا دارد.»؛ بـه طور مستمر تعدادی را انتخاب و هش مورد نظر را بدست می‌آورد و بـه واسطه ان‌ها یک بلاک فرضی می‌سازد.

 

وقتی همه ی موارد برگزیده درست و معتبر باشد، بلاک تایید و استخراج می شود. تایید بلاک از راه اثبات کار Proof of Work صورت میگیرد کـه در نتیجه بـه کاربران پاداش می دهد؛ پاداشی کـه چیزی به جز رمزارز مورد نظر ما نیست. البته تایید صحت داده‌هاي‌ هر بلاک توسط ماینرها شامل کارمزد می شود کـه بـه حساب ان‌ها واریز می شود. اگر چند ماینر بتوانند هم‌زمان در مدتی کـه فرایندهای هر بلاک تایید می شوند، خروجی مد نظر را بیابند، بـه طور پاداش بین ان‌ها تقسیم خواهد شد.

 

حال بـه طور کامل‌تر میتوانیم بگوییم ماینر کسی اسـت کـه با بهره‌گیری از پردازنده CPU رایانه رومیزی خود در پایین‌ترین سطح تا سیستم تخصص‌یافته برای استخراج رمزارزها مانند دستگاه‌هاي‌ ایسیک ASIC در بالاترین سطح، با اتصال بـه شبکه‌ بلاک‌چین موردنظر، یکی از نودهای Node ان شبکه می شود و بـه این شکل، در روند یافتن بلاک درست و معتبر سهیم می شود.

 

بیشتر بخوانید : آیا بیت کوین کش آینده دار است؟ | بررسی ارز بیت کوین کش و استخراج رایگان

 

ماینر ارزهای دیجیتال

در واقع، در ارزهای دیجیتال قابل استخراج، شبکه ماینینگ شبکه‌اي غیرمتمرکز Decentralized اسـت. این امر در شبکه‌هاي‌ رمزارز قابل استخراج، از عوامل امنیتی بـه حساب می آید. زیرا کـه عدم تمرکز و گستردگی شبکه موجب می شود، حملات و خطرات سایبری و هکری فقط نودهای معدودی را زمین‌گیر کند و اساسا رصد و پوشش کل شبکه نشدنی اسـت.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

دستگاه ماینر در هر ثانیه باید هزاران هزار هش تولید و علمیات‌هاي‌ پیچیده‌اي را پردازش کند تا بتواند دراین فرایند میلیون ها تراکنش را تایید و با ده‌ها هزار ماینر دیگر، رقابت کند. بسته بـه شرایط بلاک‌چین ماینر می تواند توان سخت‌افزار در دسترسش را در استخری Pool بـه اشتراک بگذارد و شانس دستیابی بـه پاداش را افزایش دهد. هرچند سود دریافتی در هر مرحله پرداخت کاهش مییابد ولی تعداد ان‌ها بیشتر می شود کـه در مجموع پاداش بیشتری بـه دست می آید.

 

در این جا نیز بد نیست کمی بـه تحول تاریخی ماین کردن و دستگاه‌هاي‌ ماینر اشاره کنیم. همه ی‌ تجربیات رمزارزی از بیت‌کوین شروع شده اسـت. در ابتدا، هرکسی کـه روی بیت‌کوین کار می کرد، یک نود ماینر بیت‌کوین بود.

 

از ان جایی کـه عملا تراکنشی در کار نبود، حجم ورودی و محاسبات پایین بودو تعداد افراد معدود بودو هر کس با پردازنده مرکزی CPU رایانه هرچند ضعیف خود می‌توانست بیت‌کوین استخراج کند. دراین دوران هر نود می‌توانست چندین بیت‌کوین بـه دست بیاورد.

 

پس از روز پیتزای مشهور بیت‌کوینی، دنیای رمزارزها کم‌کم شروع بـه تکان خوردن کرد. افراد فعال بیشتر شدند و طرفداران برای رونق بیشتر ان شروع بـه مبادله بیت‌کوین و انجام معامله با ان کردند. از همین رو، توان سی‌پی‌یو کـه بـه طور خطی «هر عملیات پس از عملیات دیگری انجام می شود» کار می کند برای استخراج کافی نبود.

 

انتخاب بهترین کارت گرافیک ماینر ارزهای دیجیتال

بعد از ان افراد بـه سراغ پردازنده گرافیکی GPU یا کارت گرافیک رفتند. با گذشت زمان کوتاهی دیگر کارت گرافیک‌ها هم از دور خارج شدند. دراین زمان، بازار رمزارز رونق گرفته بود؛ بنابر این سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزارهای قوی تر قابل‌توجیه بود. دستگاه‌هاي‌ تخصصی ماین کردن یا اصطلاحا دستگاه ماینر پا بـه عرصه گذاشتند.

 

ارزهای مشهور مثل بیت‌کوین و اتریوم در عمل جز با ماینرهای اختصاصی قابل استخراج نیست. با افزایش قدرت سخت‌افزاری و پردازشی، بهینه‌شدن رمزنگاری‌ها و کدنویسی‌ها و تغییرات در قوانین و پروتکل‌هاي‌ شبکه‌هاي‌ بلاک‌چینی، رقابت میان استخراج‌کنندگان هرروز بیشتر می شود و باید دستگاه‌هاي‌ استخراج قویتر و بیشتر شوند.

 

چگونه از ماینر کسب درامد کنیم؟

اینروزها، در هر گوشه‌ دنیا، ارزهایی کـه قابل استخراج اسـت از سوی اشخاص مختلف و با روش‌هاي‌ متعددی ماین می شوند. استفاده از پردازنده‌هاي‌ گرافیکی نیرومند برای رمزارزهای کمتر شناخته و دستگاه‌هاي‌ ماینر اختصاصی برای رمزارزهای مشهور از بهترین و متداول‌ترین راه‌ها برای استخراج رمزارز اسـت

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

. استخراج بـه‌شرط داشتن درآمد راه مناسبی برای فعالیت در دنیای رمزارزهاست. دو روش اصلی برای درآمدزایی از ماینینگ وجوددارد: ۱- دریافت پاداش بـه‌ازای هر بلاک جدیدی اسـت کـه بـه دست می آید و ۲- دریافت کارمزد.

 

روش اول کـه مشخص اسـت با کشف هر بلاک جدید، شبکه صحت محاسبات را تعیین میکند و پاداشی بـه ماینر میدهد. این پاداش بسته بـه بزرگی شبکه و پروتکل‌هاي‌ ان تعیین میشود و از ارزی با ارز دیگر متفاوت اسـت.

 

اما روش دریافت کارمزد چگونه اسـت؟ همان‌ طور کـه گفته شبکه صحت کار از راه پروتکل اثبات کار تایید می کند. کل دستگاه‌هاي‌ ماینری کـه موفق بـه کشف بلاک جدید نشده‌اند، در نقش نود اعتبارسنج Validator Node عمل می کنند بابت این عمل کارمزد دریافت میکنند؛ بنابر این درست اسـت کـه در رقابت سنگین استخراج ممکن اسـت مقدار پاداش‌ها کم و سرعت دریافتشان پایین باشد ولی با حضور مداوم در شبکه و دریافت کارمزد تایید می توان درآمد پیوسته‌اي داشت.

 

چقدر میتونیم در روز از ماینر پول در بیاریم ؟

انچه کـه از درآمد دستگاه ماینر بـه دست می آید، از ارزی بـه ارز دیگر متفاوت اسـت. بسته بـه قراردادها و پروتکل‌ها می تواند روزانه تغییر کند. همان‌ طور کـه گفتیم، هش ریت بالاتر، یعنی مقدار بیشتری بلاک میتواند کشف شود یا این کـه بـه تایید برسد. اما این متناظر با درآمد بیشتر نیست. زیرا برق مصرفی ماینر بسیار بالاست شـما باید قیمت ان را لحاظ کنید. هزینه‌ مراقبت و نگه داری و خنک‌کردن ماینر نیز دخیل اسـت. هر قدر دستگاه شـما استهلاک بالاتری داشته باشد، ان گاه از درآمد شـما کاسته خواهد شد.

 

برای این کـه معیاری داشته باشیم، درآمد دستگاه ماینر بیت‌کوین را درنظر میگیریم. دستگاه‌هاي‌ ماینری هستند کـه تا روزی ۸۵ دلار کسب درآمد می کنند. در مقابل دستگاه‌هاي‌ ماینری نیز وجود دارند کـه روزانه بازدهی دلاری منفی دارند.

 

این دستگاه‌ها بـه‌زودی از دور خارج میشوند. علت این کـه همان‌ گونه چنین دستگاهی بـه کار برده میشود، حفظ موقعیت در اکوسیستم اسـت. در اینروزها «یعنی زمان نوشته شدن مقاله اواخر مرداد ۱۴۰۱»؛ با توجه قیمت پایین بیت‌کوین تعداد زیادی از دستگاه‌هاي‌ ماینر خاموش شده‌اند.

 

البته دراین میان می ‌بایست بـه نکاتی توجه داشت. برای نمونه در شبکه‌هاي‌ بزرگ و پیشگام مثل بیت‌کوین، وقتی تعداد ماینرها بسیار میشود و بـه این ترتیب، نرخ تولید بلاک نیز بیش از حد افزایش می یابد، طبق معمول رویداد های نصف کردن یا هاوینگ Halving برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

 

 هاوینگ، پاداش استخراج کاهش یافته و نصف می شود. اینکار برای بازرسی اکوسیستم ان رمزارز انجام می شود. اینکار ماینرهای ضعیف یا بسیار پر مصرف را از دور خارج میکند زیرا کار با ان‌ها دیگر بـه صرفه نیست. با اینکار احتمال خراب‌کاری‌هایي مثل حمله ۵۱ درصدی سرکوب می شود.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

با احتساب ودر نظر گفتن این مسائل باید دانست کـه ماین کردن فقط در صورتی ارزشمند خواهد بود کـه شـما چندین دستگاه را بـه هم متصل کنید و تشکیل یک مزرعه یا فارم Farm ماینر بدهید تا سود مجموع مشخصی را بـه دست آورید. همچنین میتوانید بـه شبکه‌اي متحد از نودها – اصطلاحا یک استخر – وصل شوید و با شراکت در فعالیتشان سود تضمین‌شده‌تری را بـه دست آورید.

 

روش خرید ماینر در ایران

شرکت‌هایي در ایران تشکیل شده‌اند کـه واردکننده دستگاه‌هاي‌ ماینر‌ و تامین‌کننده لوازم جانبی ان هستند. دستگاه‌هاي‌ ماینر بـه‌روز با سرعت کمتر از سایر نقاط جهان، ان‌هم بـه دلیل تحریم‌ها و مسائل اقتصادی پیچیده ایران، بـه کشورمان وارد می شود. متاسفانه انبوهی از شرکت‌هاي‌ تقلبی و کلاه‌بردار هم دراین زمینه فعالند. بـه همین جهت ضرورت دارد دراین باره تحقیقات لازم را بـه عمل‌آورید.

 

وب‌سایت‌هاي‌ این شرکت‌ها بـه‌خوبی مطالعه کنید. مجوزهای شرکت‌ها بجویید و از صحتشان خاطرجمعی یابید. بـه مسائلی مثل اینماد، عضویت در اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در وب سایت‌هایشان توجه کنید. پس از این مراحل بـه خرید ماینر در ایران بپردازید. دراین صورت بـه‌احتمال زیاد با مشکلات قانونی مواجه نخواهید شد.

 

آیا پول درآوردن از طریق ماینر حلال است؟

بـه‌طورکلی، در بیشتر کشور های دنیا، قانون مشخصی کـه بـه استخراج ارز دیجیتال یا امور مرتبط بپردازد، از سوی قانون‌گذار تعیین نشده اسـت. در بیشتر موارد، قوانین کلی مالی و اقتصادی دراین باره حکم‌فرماست. در ایران نیز، پیرامون ماین کردن و مسائل ارزهای دیجیتالی، هیچ‌یک از فعالیت‌ها ممنوع یا جرم‌انگاری نشده اسـت اما قوانینی مبنی بر استخراج تصویب شده اسـت. برهمین اساس علاقمند بـه حوزه استخراج رمزارزها باید برای اخذ مجوز بـه وزارت صمت مراجعه کنند.

 

بااین‌حال، قانون‌گذار بـه طور کامل، نسبت بـه امور استخراج رمزارز بی‌تفاوت نیست. قوانینی کـه امور مالی را تنظیم می کند، دستورالعمل‌ها تجارت الکترونیک مثل تقلب و کلاهبرداری اینترنتی، امور مربوط بـه جرائم سایبری، مثل هک و دزدیدن اطلاعات، همگی درباره امور ماین کردن، خریدوفروش دستگاه ماینر باید رعایت شود. مثلاً برای پذیرش سرمایه یا راه‌اندازی کسب‌وکاری مبتنی بـه ارزهای خارجی یا امور خدمات مالی – کـه هردو با ارزهای دیجیتال در ارتباط اسـت – شـما باید مجوزهایی را از مراجع ذی‌ربط دریافت کنید.

 

با این اوصاف، باید آگاهانه عمل کرد، زیرا بـه دلیل عدم شفافیت و صراحت قوانین ممکن اسـت ناخواسته قانونی را زیر پا بگذارید و ندانسته جرمی مرتکب شوید؛ پیامد این مسائل جز ضرر و درگیری با قانون نخواهد بود.

 

راهنمای خرید بهترین دستگاه ماینر

در ادامه بـه معرفی ۳ نوع دستگاه مختلف استخراج یا همان ماینر می پردازیم اما فراموش نکنید کـه هر کدام از دستگاه‌هاي‌ زیر برای یک نوع الگوریتم خاص استفاده میشود.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

این یکی از رایج ‌ترین استراتژی‌هاي‌ موجود اسـت و بیشتر افرادی کـه دراین حوزه کار میکنند با ان آشنا هستند ودر ان از پردازنده برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می شود. پیش‌تر ودر زمانی کـه استخراج بیت‌کوین تا این اندازه سخت نشده این عملی‌ترین انتخاب بود.

 

ماینر CPU

دستگاه ماینر

ماینر ارز دیجیتال

 

امروزه کمتر کسی از این روش برای استخراج بیت‌کوین استفاده میکند زیرا سرعت ان بسیار کم اسـت و خروجی زیادی را هم در اختیار استخراج‌کننده نمی گذارد.

 

استخراج با کارت گرافیک GPU

یکی از مشهور‌ترین روش‌هاي‌ استخراج رمزارز در دنیای امروز استفاده از پردازنده‌ گرافیکی اسـت و اینروزها کاربردی‌ترین گزینه بـه‌حساب می آید. این دستگاه‌ها از کارت گرافیک برای استخراج استفاده میکنند و یک دستگاه استاندارد شامل پردازنده، مادر برد، فن، ریگ استخراج و کارت‌هاي‌ گرافیکی ۲ تا ۸ گیگابایتی اسـت.

 

ماینر GPU

دستگاه ماینر

ماینر ارز دیجیتال

ماینر کارت گرافیک

 

بـه طور متوسط کسانی کـه از این دستگاه استفاده میکنند باید چیزی حدود ۳۰۰۰ دلار هزینه کنند اما این روش بسیار سریع‌تر از استخراج ابری یا استخراج از طریق CPU اسـت.

 

استخراج ASIC ماینر ارزهای دیجیتال

ASIC یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، ابزارهایی هستند کـه بـه طور خاص برای استخراج رمزارزها طراحی شده‌اند.اي‌سیک یا مدار مجتمع با کاربرد خاص «ASIC» یک دستگاه پردازش اسـت کـه با هدف خاصی طراحی شده اسـت. دستگاه استخراج ASIC بـه دستگاه یا سخت‌افزار رایانه‌اي اطلاق میشود کـه از ان تنها با هدف استخراج رمزارز استفاده می شود.

 

ماینر ایسیک Asic

دستگاه ماینر

ماینر ارز دیجیتال

 

بـه طور کلی، هر ماینر ایسیک برای استخراج یک یا چند نوع رمزارز خاص ساخته شده‌ اسـت. یعنی یک ماینر ایسیک بیت کوین فقط می تواند بیت کوین استخراج کند.این دستگاه‌ها نسبت بـه کارت‌هاي‌ گرافیک یا سی‌پی‌یو باوجود یک مصرف انرژی یکسان قدرت پردازش بسیار بالاتری دارند.

 

بهترین ارزها با استخراج ماینر

اگر بـه مشهور ترین رمزارزهای امروز جهان نگاه کنید، خواهید دید کـه نزدیک پنجاه‌ درصد ان‌ها، قابل استخراج نیستند. در واقع، بـه‌دست‌آمدن بلاک مرتبط با ان‌ها بـه نودهای سیستمی غیرمتمرکز واگذار نشده اسـت. علت این موضوع هم بـه هدف و فلسفه‌ کاری هر رمزارز برمی‌گردد.

 

همچنین گفتنی اسـت کـه برخی رمزارزها بسته بـه‌ سختی رمزگذاری، مشخصات برنامه‌نویسی و اهداف کاری می توانند سقفی برای استخراج روزانه یا هفتگی یا ماهانه داشته باشند. همچنین تعداد بلاک‌هایي کـه در کل بـه دست می آید، نیز معین شده باشد؛ بنابر این برخی ارزهای قابل استخراج هم ممکن اسـت، پس از مدت زمانی بـه ارزهای غیر قابل‌استخراج تبدیل شوند.

 

محبوب ترین ماینرها

نخستین و معروفترین رمزارز قابل استخراج، بیت‌کوین اسـت. در روزهای نخست دنیای رمزارزها پرسودترین ارز بـه‌حساب می‌آمد، اما اینروزها دیگر چنین نیست. بااین‌حال، طرفداران افراطی بیت‌کوین هنوز هم تنها ارز مناسب برای استخراج را بیت‌کوین می دانند.
اتریوم این رمزارز محبوب و انقلابی نیز بـه دلیل استفاده از مکانیزم اثبات کار قابلیت استخراج دارد. قرار اسـت بـه زودی این مکانیزم بـه اثبات سهام تغییر کند کـه استخراج را غیر ممکن میکند.

 

لایت کویت چیست؟

لایت‌کوین LiteCoin آلت‌کوین مشهوری اسـت کـه برای مبنای فلسفه‌اي شبیه بیت‌کوین کار می کند. در استخراج لایت‌کوین بـه ازای ایجاد هر بلاک پاداشی معادل ۵/۱۲ واحد لایت کوین بـه ماینرها اعطا میشود.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

دوج‌کوین Dogecoin کـه در دو سال گذشته جنجال‌هاي‌ زیادی رابا ایلان ماسک پشت سر گذاشته اسـت، قابلیت استخراج نامحدود دارد. الگوریتم خاص این رمزارز، باعث میشود با هزینه‌هاي‌ ناچیز و ابزارهای ساده‌اي بتوان ان را استخراج کرد.

 

زی کش Zcash از دیگر رمزارزهایی اسـت کـه می توان ان را بـه صورت نامحدود استخراج کرد. زی‌کش امنیت بالایی دارد و می توان گفت تراکنش‌هاي‌ ان تقریباً قابل ردگیری نیستند. همچنین پاداش استخراج این ارز دیجیتال اکنون حدود ۱۰ زی کش اسـت.
گفتنی اسـت کـه ارزهایی مثل بایننس کوین و ریپل غیر قابل استخراجند. این ارزها، یا در تعداد محدودی از قبل تولید شدند یا از مکانیزم اثبات سهام استفاده می کنند.

 

بیشتر بخوانید : مزایای شرط بندی و قمار با بیت کوین + معرفی بهترین سایت شرط بندی

 

انواع تجهیزات ماینر

برای ماین کردن، علاوه بر سخت‌افزارهایی کـه نام بردیم، بـه امکانات زیر نیز احتیاج داریم:

 

تجهیزات ماینر

دستگاه ماینر

ماینر ارز دیجیتال

منبع برق قابل‌اعتماد و پایدار

سیستم برق پشتیبانی

اینترنت پرسرعت، پایدار و با اي پی ثابت Static IP

سیستم خنک‌کننده و تهویه مطمئن

یک کیف پول ترجیحا سخت‌افزاری برای ذخیره‌ي پاداش و کارمزدها

سرورهای پشتیبانی برای ذخیره اطلاعات

ایجاد فایروال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای پیش گیری از حملات سایبری و هکری

راهنمای انتخاب دستگاه

برای انتخاب دستگاه بهینه و مناسب ماینر، باید بـه نکات مختلفی دقت داشت. در ابتدا، پیش از آنکه بـه سراغ مسائل فنی و سخت‌افزاری

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

بروید، باید مسائل مهمی را درنظر بگیرید. بـه‌اختصار می توان بـه موارد زیر اشاره کرد:

تاریخ انجام هاوینگ و فرایندهای مشابه

تغییر پروتکل‌ها و آخرین بروزرسانی‌ها

داشتن یک خط اینترنت سریع، مناسب و پایدار

محل مناسب نگه داری دستگاه ماینر و شرایط

نوع رمزارزی برای استخراج درنظر گرفته شده

 

در واقع، باید ماینری تهیه شود کـه با مواردی کـه بر شمردیم، سازگاری داشته باشد. پس از آنکه درباره این مسائل بـه نتیجه رسیدید، حال امور فنی و سخت‌افزاری در مرکز توجه‌تان باید قرار گیرد. بـه‌خاطر داشته باشید. 

 

دستگاه‌هاي‌ ماینر، فقط و فقط یک ارز دیجیتال را استخراج می کنند و قابلیت تغییر دراین زمینه ندارند. حتی قابلیت ارتقا سخت‌افزاری هم ندارند؛ بنابر این اگر برای بلندمدت میخواهید دستگاهی بخرید، باید بدانید احتمالا خریداری برای دستگاه دست‌دوم شـما وجود ندارد. حتی در کوتاه‌مدت هم احتمالا بـه‌سختی می توانید یک مشتری‌ برای دستگاه خود پیدا کنید.

 

آموزش خرید بهترین ماینر در بازار ایران

با درنظر گرفتن همه ی این ملاحظات، پیش از هر چیز بـه سراغ بروزترین دستگاه در معرض بروید. این دستگاه باید بالاترین توان پردازشی با بهینه‌ترین مصرف برق و تولید گرمای ممکن یا بـه‌عبارت‌ دیگر استهلاک را داشته باشد. البته همین موضوع موجب میشود دستگاه گران‌تری را تهیه کنید. بـه زبان ساده، ممکن اسـت چندماهه اول کار با ماینر، دستگاه فقط خرج خودش را دربیاورد. در ادامه سه نکته‌ي هش ریت، برق و استهلاک را بیشتر بررسی میکنیم.

 

هش ریت

ممکن اسـت بارها نام هش ریت Hash rate را شنیده باشید. برای انجام فرایند کشف یا تولید بلاک جدید، دستگاه‌ها باید در چارچوب پروتکل مشخص رمزنگاری هش‌ها بسازند و با امتحان ان‌ها دریابند کـه کدام هش مناسب اسـت؛ بنابر این مهم ترین عامل سرعت بالای بـه‌دست‌آمدن هش‌ها خواهد بود. این موضوع رابا هش ریت نشان می دهند.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

مثل سرعت اینترنت کـه با واحد کیلو یا مگابایت بر ثانیه یا … نشان داده می شود، نرخ تولید هش، مگاهش MH/s یا گیگاهش GH/s بر ثانیه یا بیشتر اسـت؛ بنابر این دستگاهی مناسب اسـت کـه نرخ هش یا هش ریت بالایی داشته باشد.

 

ودر واقع، هر چه بالاتر، بهتر.در حال حاضر، سرعت ماینرها، بـه طور میانگین چندین گیگاهش بر ثانیه اسـت. البته ماینرهایی با سرعت چند ده یا چند صد تراهش نیز در بازار دیده می شود و به زودی با گستردگی بیشتری در بازار عرضه خواهد شد.

 

برق هزینه مصرفی ماینر ارزهای دیجیتال

دستگاه ماینر بـه‌طور معمول هر وسیله‌اي برقی کـه می‌شناسید، پرمصرف‌تر اسـت. توان دستگاه‌هاي‌ مختلف بین ۲۵۰۰ وات تا ۵۰۰۰ وات اسـت. با یک حساب سرانگشتی یک دستگاه ماینر ۲۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می کند.

 

برای آنکه قیاس مناسبی داشته باشید، یک یخچال پرمصرف و پر استهلاک خانگی در طول یکسال بیش از ۵۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف نمیکند. با درنظرگیری برق در ایران و جهان درمی‌یابیم، بـه لحاظ اقتصادی فقط در کشورهایی کـه برق ارزان اسـت، توجیه اقتصادی دارد کـه ماینر تهیه و استفاده شود.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

برای نمونه، در فصول گرم کـه تعرفه‌ برق در ایران گران‌تر اسـت، هر دستگاه با ارقامی کـه پیش‌تر ذکر کردیم، بین ۲ تا ۵ میلیون تومان قبض برق برای صاحب ماینر بـه ارمغان می‌آورد! این در حالی اسـت کـه در حال حاضر «مرداد ۱۴۰۱» بـه‌احتمال زیاد شـما از ماینر بین کوین بیش از ۵۰ دلار در ماه درآمد نخواهید داشت؛ بـه زبان ساده یعنی ضرر خالص!

 

استهلاک

ماینرها، هزینه‌هاي‌ نگه‌داری نیز دارند. بـه دلیل مصرف برق بالا، گرمای زیادی تولید میکنند. هر دستگاه الکترونیکی و دیجیتالی نیز، در گرمای بالا بازده‌اش کاهش مییابد و ممکن اسـت از کار بیافتد. همچنین این دستگاه‌ها مستعد جذب گرد و خاک هستند؛ بنابر این نیاز اسـت کـه در جایی خشک و خنک نگه داری شومد کـه در بهینه‌ترین حالت خود کار کنند.

 

هزینه‌ي سرویس و نگه داری یک دستگاه ماینر چندان نیست اما نکته‌اي کـه باید بـه ان توجه گرد این اسـت کـه بیشتر ماینرها باتوجه‌بـه ساختارشان، قابلیت ارتقا ودر مواردی حتی امکان تعمیر شدن را ندارند. در نتیجه بعد از مدتی و افزایش سختی شبکه یا تغییر الگوریتم یک رمزارز نمیتوان از دستگاه قبلی استفاده کرد در کل میتوان روزانه هزینه‌اي بین ۱ تا ۱۰ دلار را برای استهلاک دستگاه‌ها درنظر داشت.

 

بهترین دستگاه‌های استخراج ۲۰۲۲ بیت‌ کوین

اینروزها ماینرهای بسیار قدرتمندی برای استخراج انواع رمزارز بـه وجود آمده‌اند البته همان‌ گونه تمرکز روی دستگاه‌هاي‌ استخراج‌کننده‌ بیت‌کوین اسـت. بازار تجهیزات استخراج بیت‌کوین هرروز پیچیده و پیچیده‌تر شده اسـت و هر بار نرم‌افزارهای قدرتمندتری برای انجام اینکار نوشته شده‌اند.

 

بیت‌رامو رومو ایکس Bitramo Ramo x

بیت‌رامو شرکتی اسـت کـه ماینرهای مختلفی برای استخراج بیت‌کوین، لایت کویت، مونرو و اتریوم را ارائه می کند. این شرکت بـه‌تازگی هم خط ماینر جدیدی را افتتاح کرده اسـت. این شرکت قصد دارد با بـه‌کارگیری بـه‌روزترین تکنولوژی‌هاي‌ دنیا، صنعت استخراج رمزارزها را متحول کند.

 

مجموعه‌‌اي عالی از سخت‌افزارهای استخراج ایسیک در بین محصولات این شرکت جای دارند و کار استخراج کریپتو را ساده‌تر از همیشه کرده‌اند. هدف نهایی این شرکت ساده کردن استخراج رمزارزها ودر معرض قراردادن ان برای عموم مردم اسـت.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

بیت‌رامو رومو ایکس Bitramo Ramo x

بیت‌رامو رومو ایکس قادر بـه استخراج چندین رمزارز مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، مونرو و اتریوم اسـت. قابلیت اصلی این دستگاه امکان جابه‌جایی میان الگوریتم‌هاي‌ مختلف استخراج اسـت ودر ان تراشه‌هاي‌ ASIC سه نانومتری بـه‌ کاررفته اسـت.

 

مشخصات فنی:

شرکت: بیت‌رامو Bitramo
هش ریت: ۲۲۵۰ TH/s
توان مصرفی: ‌۲۲۰۰ وات
وزن ۱۷ کیلو گرم
تراشه: ایسیک سه نانومتری
قیمت: ‌۲۵۰۰۰ دلار

 

آموزش استخراج بدون استفاده از ماینر

برای استخراج ارزهای دیجیتال لازم نیست کـه فقط متکی بـه ماینر بود. می توان از راه‌هاي‌ مختلفی در ماین کردن مشارکت کرد و سود بـه دست آورد. مثلاً می توان بخشی از توان پردازشی سی‌پی‌یو یا جی‌پی‌یو سیستم‌هایي کـه در اختیار هر شخص اسـت از گوشی و تبلت گرفته تا رایانه رومیزی و لپ‌تاپ در اختیار مجموعه‌اي از نودها قرار گیرد تا از این راه بـه طور غیرمتمرکز استخراج ارز دیجیتال را انجام دهند. کاری شبیه پروژه‌هاي‌ شهروندی علمی کـه در سراسر جهان انجام میشود. بـه این روش استخراج ابری می گویند.

 

استخراج ابری چیست؟

روش استخراج ابری کمی با سایر روش‌هاي‌ استخراج رمزارز متفاوت اسـت. دراین روش کاربران نیروی پردازشی یک شرکت بزرگ با فارم‌هاي‌ بزرگ ماینینگ را برای مدت معینی اجاره میکنند. مدت این اجاره محدود اسـت ودر این مدت‌زمان هر چیزی کـه دکل موردنظر ماین کند بـه کیف پول شخص اجاره‌کننده ارسال می شود. این روش طرفداران زیادی دارد زیرا لازم نیست هر کسی اقدام بـه تهیه‌ تجهیزات کند و منابع گسترده‌اي را بـه استخراج اختصاص دهد.

چگونه از طریق ماینر میلیونر شویم؟ | 50 میلیون درآمد روزانه (100%تضمینی)

جمع بندی 

اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم درآمد از ماینرهای فضای مجازی بسیار نکته ي مهمی می‌باشد و علاوه بر اون میتونه بسیار برای کسب درآمد شـما مهم باشد با استفاده از تجربه هایي کـه دارید و نکاتی کـه ما دراین مقاله گفتیم میتوانید کسب درآمد میلیونی خودرا از همین همین حالا شروع کنید ٬ موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید